Thursday, June 14, 2012

鯊魚周身係寶

2012年06月14日

昨日講到收到一本內地雜誌「銷售市場」(2012年四月號)就係呢位朋友寄嚟嘅,佢叫左丁山讀一讀第十八頁至二十一頁嘅「禁翅:被操縱的民意」,作者係習熠,北京智嘉勵合營銷顧問有限公司合夥人。作者講2006年8月3日,姚明在上海記者招待會呼籲不吃魚翅,後來在2009年,美國野生救援協會( Wild Aid)搵姚明賣一個廣告,姚明大頭相之旁,有一句口號:「沒有買賣,就沒有殺害」,呢個廣告轟動中國,引起食翅與禁翅之爭,食翅成為背後反華之手,在多倫多市藏翅等於藏毒,華人食翅等於吸毒罪犯,在美國吃翅是那幫「搶走我們工作。最新富起來的,喜歡開奔馳和寶馬的中國人;在中國,吃魚翅的是那幫大腹便便,窮奢極欲,沒有社會責任感,盜竊社會財富的商人和收入來源不明者。」於是中國大陸常見兩位好友為吃不吃翅而吵得面紅耳熱。
中國人喜歡食翅,香港則是世界最大嘅魚翅交易中心,但捕鯊並非中國生意。世界上捕捉鯊魚最多嘅,根據互聯網上搵到嘅資料,歐盟國家漁民捉鯊魚最多,世界農糧組織( FAO)2004年數字,歐盟該年捕捉鯊魚109.121公噸,其中西班牙佔咗40%,法國佔19.5%,英國佔14.6%,葡萄牙佔6.5%,西班牙、法國、意大利三國每年輸入嘅鯊魚肉佔全球份額四成以上。原來歐洲人(尤其是收入不高者)吃鯊魚肉十分普遍,用鯊魚抽取魚肝油,用鯊魚皮製造手袋、首飾、皮包,在法國盛行。 FAO話北美與歐洲人自四世紀開始已開始吃鯊魚肉,但魚翅由於中國人鍾意,最為值錢,以前被歐洲漁民當係草,二十世紀中葉後就當係寶,近二十年中國人富起來,魚翅更加值錢。實際情況如此,即使中國人不吃翅,歐洲人還是會繼續捕殺鯊魚,鯊魚有幾百種,聯合國列為禁捕者只有三四種,魚翅只是歐洲人吃鯊魚肉、提煉魚油之副產品,我地食翅豈能相等於吸毒!如要禁翅,唔該聯合國 FAO下令歐洲國家不准捕捉所有種類嘅鯊魚。


左丁山

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home