Tuesday, October 30, 2012

泰國米

2012年10月30日

上星期睇BBC新聞,講到泰國出口總額大跌,食米出口跌咗44%,點解跌得咁多?因為泰國政府(女總理英祿)有競選承諾,要向泰國農民以每噸15,000銖收購白米(約490美元),但此價大大高出國際價格,泰國米商出口泰米有困難,於是啲米唔駛出口啦,政府收埋咁多米,出口唔得,在國內銷售會擾亂市場,壓低零售米價,政府蝕到喊,兩樣都唔掂,結果就係政府屯積大量白米,要周圍搵倉庫儲米,連廊曼機場(舊國際機場)嘅飛機庫都成為米倉。
政府津貼農民,以高出市價買農產品,並非泰國獨有,美國農業部最近就買入大批穀物,支持中西部農民。日本自民黨當政年代,農業政策大力向農村農民傾斜,法國農民視領取政府資助為理所當然,故此他信細妹英祿用高價買米呢一招嚟收買農民選票,只算係從先進民主國家偷橋,並非天才發明。
政府津貼產業一定會衍生「貪污、攞着數、無效率經營」,在泰國呢啲貪污風氣甚盛嘅地方,政府高價買米就產生嚴重問題,破壞經濟體系嘅正常運作。商人A最近去泰國考察貿易行情,對屯積泰國米略知一二;商人A對左丁山講:「泰國政府用15,000銖買一噸米,呢啲米跟住存入政府倉,好快就有人以出口到外國(G2G)名義,向貨倉提走一批米,名義係出口到柬埔寨,其實係利用虛假出口文件提貨,啲米一出咗貨倉就另外有人以農民身份,換過包裝,再賣畀政府,如是者一噸米循環賣兩三次,都唔知邊個呃邊個,是否集團或詐騙,無從稽考矣。英祿以為高價買米有利農民,其實更有利於『騙米集團』,拿納稅人嘅錢來較飛!」唔好以為呢啲事只會在泰國發生,大有為政府用公帑派俾某一個產業,就會誘發犯罪集團動腦筋、鑽空子,經濟學概念話俾我地聽,走私乃跨境價格差異之必然後果,尤以發展中國家為然,泰國政府偏離市場價錢向農民買米,想話唔益非法集團呀,幾難咯。一啲新上台政府要做「有為」,要「適度干預」,要放棄「大市場,小政府」理念嘅,唔該多啲瞭解現實。

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home