Tuesday, February 26, 2013

英國曾經停步

2013年02月26日

桂中樞攜眷離開上海到港年代,北角英皇道住滿上海人,初時海派生活如舊,北角麗池夜總會就是海派為海派人士而設的,本地廣東人仲係幾老套吓,唔識得太多西式生活。當時全世界最有錢嘅國家係美國,美國奶粉大量運到,在教堂派發,信者得救,救肚皮也!左丁山一位姨丈,飽讀詩書,曾經有個錢,毛澤東在天安門站起來,佢就來港做難民,住在深水埗,帶住仔女,日日為生活煩憂。五十年代石硤尾大火後,成為第一批徙置區居民,有時見到佢,佢摸住左丁山個頭,苦口婆心咁勸告:「你好似唔夠飯食咁樣,星期日去教堂聽耶穌啦,有牛奶,有奶粉派!」左丁山問:「聽耶穌講乜?」姨丈話:「講基督教,講做人道理,做一個好人。」左丁山又問:「你上次對我地講孔孟之道,成仁取義,有乜唔同呀?」姨丈幾乎含住泡眼淚咁講:「講仁義道德冇飯食㗎,講耶穌就有奶粉牛奶攞,你乖啦,去教堂啦!」之後掩鼻而走,嗰一幕,左丁山至今難忘。
天地有循環,今天香港已是世界上名列前茅嘅城市,Hong Kong係一塊國際上響當當招牌,昔日難民之子袁天凡豈止捐錢回饋母校華仁書院,仲捐過唔少錢俾另一間母校芝加哥大學㖭。英美名牌大學嘅校長每年都會訪問香港,向本地有錢人募捐。整個亞洲正在興起,英國首相金馬倫明槍明刀搞官商勾結,帶百幾間英國公司高層訪問印度,甘心做英國頭號推銷員,搶印度訂單。一位王肇之先生在《蘋果》評論版話:「香港變了,那個普遍貧窮的年代結束了。香港不再爛命一條,香港今天身嬌肉貴。」王先生不知年齡若干,如果佢係80後或90後年青人,恭喜佢啦,因為佢嘅爸爸可能係比佢爸爸個爸爸更有錢,先至講得出「香港今天身嬌肉貴」之言。維多利亞年代嘅英國人夠身嬌肉貴喇啩?英國首相Gladstone何須帶領商人去訪問殖民地印度?牛津校監點會嚟香港求捐款?當英國國力不再相對強盛,英國經濟給其他各國趕過,英國工商業不再具備競爭性之時,英國首相咪唯有親身到印度苦求印度訂單,低聲下氣招呼中國遊客囉。香港今天年輕人靠上一代苦拼得享富庶社會生活,「幾兄弟妹搶食月餅不再是新一代人普遍的集體回憶」咯喎,幾好吖,左丁山無異議,但因為咁而認為香港應該停一停步,尋找昇華,唔該佢地慎防再下一代嘅仔女要搶食

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home