Tuesday, May 28, 2013

野生鮮魚難求

2013年05月28日

習近平批評奢華之風後,聽講內地吃鮑魚、魚翅、凍蟹腳、響螺之習慣暫時失蹤。一位在深圳經營高級豪華潮州菜嘅老闆向香港好友講:「死啦,習,習,習主席上台後,我間酒家生意少咗四成,而香港間老店食客都素來只係食中價貨,我倉裏面嘅鮑翅積積埋埋,唔知點算好。」佢本來想叫「習總」嘅,但唔敢叫出口,於是改番做習主席,以後大家就係咁樣稱呼佢。
好友話:「我地捱義氣啦,你五折清貨,我搵幾十位朋友到深圳食!」講笑咩,朋友唔係負責發酒牌嘅警官噃,邊度會有大折扣。
左丁山不吃蝦蟹已久,有一件事最唔明白,為何潮州凍蟹腳可以賣到咁鬼貴,一隻要賣成千二蚊,一圍枱十二人,淨係食響螺與凍蟹腳,已經要兩萬幾銀,潮州富豪C亦話「吃不消,咪搞!」照睇,凍蟹腳無汁無味,點樣賣得咁多錢呢?望識者可以教我。
東星斑就時時食呀,但唔駛睇香港大學發表研究,廚師已經可以話俾你聽,真正野生深海東星斑係幾難搵嘅,一般食肆賣嘅係養魚。上次左丁山在曼谷香格里拉香宮食清蒸筍殼,一吃便知道是養魚,唔怪得個個侍應只係介紹油浸筍殼,左丁山笨咗一次,以後識做。但吉隆坡之「天外天」酒家(每晚人客排長龍)嘅清蒸筍殼的確係冇得彈,睇怕「天外天」嘅野生筍殼供應亦可能在將來慢慢斷線。華人雖愛好吃海洋生物,十年八年後全世界只會有漁排養魚供應,漁民本業變成養魚,不是捕魚,總之中國人鍾意嘅東西,無論海上之鮮,地底下之金銀油鐵礦頁岩氣,地面上之雞牛豬羊等,統統會長期價格向漲,中國嘅製造業採購經理指數(PMI)一話下跌,低於預期啫,港股就跌591點,日經跌1143點(五月廿三日),可見中國需求之上升下跌足以觸動全球市場神經。建築邦嘅表弟鍾意周末租艇出海打魚,上次去吉澳以外海面捉到一條幾斤重嘅黃花魚,還未諗掂是晚搵邊幾位親友享受之,已有五星紅旗嘅漁船駛埋嚟,高呼出價七百五十元人民幣買走條黃花,表弟本來心郁郁,但想起吃新鮮黃花魚嘅鮮味,心癮難頂,卒之唔肯賣。


左丁山

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home