Monday, December 24, 2012

襟弟妹夫

2012年12月24日

李純恩嘅親戚在金鐘地下停車場遇上匪徒持「槍」打劫,《蘋果》指當事人容潤笙係李純恩嘅妹夫,以前在李純恩攝影展覽開幕禮,左丁山見過容先生,知道佢係李純恩嘅襟弟,不明白報紙何以指佢係李純恩妹夫。
左丁山對記者朋友G講:「襟弟與妹夫唔同嘅噃,唔可以稱呼錯。」點知記者G突然問:「襟弟即係邊個?」左丁山答:「譬如你有一個細妹,你細妹嘅老公就係你丈夫嘅襟弟囉!」記者G仍然不解:「我細妹嘅丈夫咪係我嘅妹夫囉,我嘅妹夫,老公都叫佢做妹夫嘅啦!」跟住問坐在隔籬飲茶嘅小K(平板設計師),小K亦話:「係囉,咪妹夫囉,乜點解叫襟弟?」
左丁山一時唔知點樣回答,今日之80後對中國傳統稱謂,好似無心裝載,學足西方人叫uncle、auntie,分不清伯、叔、舅、嬸、姑表、姨表、堂兄弟等等分別。有一次遇上一個好大嘅家族嘅,即係世家子弟後人,佢話佢有好多cousins,講啲名字出嚟,確係好出名,但左丁山問佢究竟係父系、母系邊一方面嘅cousin,邊啲係堂兄弟妹,邊啲係姑表姨表,講唔出,總之一味係cousin,無法啦,佢自幼留學讀英國寄宿學校,邊度識得呢啲嘢噃,但記者G呢類本港土生土長學生都對傳統稱謂冇足夠常識,咁至令人驚奇。
記者G反問左丁山:「你講嘅,讀書冇得讀嘅噃,先生從來唔講,你點解又識呀!」諗咗一輪,左丁山先至記得小學時候有尺牘一科,教我哋寫信,學習「父親大人膝下敬稟者」之類,於是學埋令尊、家父、令郎、令千金、外甥、姨甥,種種稱謂,後入社會做事,總會買本「應用文」傍身,以應不時之需,久而久之,就會記得,不會搞亂。之不過,講究呢啲嘢,大概會俾人笑係老餅,又搵唔到錢嘅,講嚟做乜,現實啲,講吓股票編號(冧巴)好過,譬如舊年識得買823,現在已經盤滿缽滿,買到隻669,亦到收割時候,反之買咗330就欲哭無淚,記者G一位朋友對左丁山講:「阿叔你無謂教我哋甚麼襟兄弟與姊夫妹夫之分啦,不如俾冧巴我哋最實際!」神仙咩,事後孔明,總係叻過事前鬼谷子,有外籍人士上法庭申請禁制某中大統計學教授使用「贏馬數學方程式」,如果真係有咁嘅方程式嘅話,就係天下第一營生啦!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home