Tuesday, December 20, 2011

陶傑:唐唐演辭句句么心么肺

2011年12月20日

紀曉風 獨眼新聞

陶傑:唐唐演辭句句么心么肺

一拖再拖的唐英年參選大會,昨天終見家翁;老紀聽畢全文後也覺較唐英年平日表演為佳,但至於有幾好,老紀找來學貫中西的才子陶傑點評。才子坦言唐唐演辭平實,還提及香港核心價值,即自由、公平等等,而這些核心價值,似乎振英未曾觸及。

■第一佳句:「We are tomorrow」

■陶傑點評:如果讓我翻譯,我會譯為「明天在我」;因為英文中「We」可以是眾數,例如「We are Chinese」係指全中國嘅人,不知是不是唐營知道現時香港人中文水平差,「畫公仔要畫出腸」,如果只譯「明天在我」,就有人會話「你做咩咁霸道?明天只屬於你㗎?!」

■第二佳句:「親疏無間……」

■陶傑點評:呢句大有學問、更有玄機,一則窒煲呔嘅「親疏有別」,二則「無間」是向自己老友林建岳套大賣電影《無間道》致敬!是為一石二鳥!

■第三佳句:「令到不同界別人士,都可以互相欣賞,繁榮共建,我係深信香港嘅工商界、中產、專業人士、勞工同廣大市民係並無尖銳到唔可以解決嘅矛盾。」

■陶傑點評:呢句係同阿爺講,亦係同市民講;有好多人話唐唐上台後香港會暴動,呢句就係同佢哋講,「咁即係使唔使暴動呀?!」所以我哋講嘢,有時候要簡潔,有時候不妨兜個圈;暴動始終唔係大家所想,所以應不同階層,坐低慢慢傾。

■其他佳句:「由一條小漁村,到畀外國管治多年;由辛亥革命到回歸祖國,香港人愛國情懷,始終無變。」

■陶傑點評:這些就是Grand Opening,猶如占士邦電影最重要就是睇開頭五分鐘;畢竟昨天不是政綱大會,只是提參選;所以要做到好似棉花糖咁,又大又吸引,有啲粉紅色咁靚靚哋,但可能一咬下去只是棉花、空氣。

■「今天,香港是中國土地上最自由、最開放,法治最成熟嘅城市;香港,就係咁不平凡。」

■陶傑點評:呢句看上去是踩中國其他城市,但踩得好,我嫌佢踩得唔夠勁!如果香港唔優越過其他大陸城市,點解內地孕婦要來香港生仔?點解內地資金要來香港買樓?鄧小平一提「一國兩制」,即係承認咗香港優越啦!對香港係最重要,唔係咩有無屋住、有無劏房,自由同人權係最重要!

■「我希望領導一個人性化嘅政府,我哋喺會告別冷漠、我哋會締造共融。」

■陶傑點評:回歸14年,不論董、曾,香港都係冷漠,而家我哋嘅城市最欠缺的,莫說是共融,而是欣賞;以往就算係有錢佬,見到啲搭棚工人,嘩!幾支竹都搭到棚,穩穩陣陣,佢會欣賞;就算係大笪地表演心口碎大石,行走江湖,市民都會欣賞;好似的士司機咁,一日踩幾更,做足十幾個鐘都唔黐線,我哋都應該欣賞。

■「支援教師,減輕行政工作,專心教學;支持家長,減輕不必要教科書和補習開支。」

■陶傑點評:句句「么心么肺」,針對對家競選辦嘅羅范椒芬;其實都係講緊教改失敗,老師咁多行政工作,因咩事?學生係咁補習,又係補咩?咪又係英文!全部都是教改和母語教學惡果。

陶傑總評:總體來說,演辭平實,說出來政綱亦令人期待;但問題是如何執行,例如講到教育,以往阿董時代,啊!優質教育基金就係買幾部電腦,咁咪係唔夠人性化;你唔派6000元,但就改善教育質素,例如畀多啲平價國際學校開辦、或者喺啲貧民區開啲平價國際學校,請多啲外籍教師教英語,那才是人性教育而非硬件。

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home