Thursday, December 06, 2012

中國軟實力

2012年12月06日

外貿Y最近趁熱鬧,諗住不少廠商走咗去緬甸視察,驚住執輸,自己搵綫路安排咗一個東南亞之旅,先去齊越南、泰國、柬埔寨、寮國,最後到緬甸仰光,雖然行色匆匆,只係打一個白鴿轉,但佢認為值得,起碼知道若干情況,收咗一啲咭片,以後再去有生意可做嘅話,總算搵到一個起步點。
外貿Y早前聽到紡織T講,緬甸工人薪資比東莞便宜好幾倍,土地更加廉宜,如有必要,可將工廠搬過去。外貿C去完返嚟對左丁山講:「到緬甸投資,唔係冇得諗,但我隱約得到一個感覺,當地人對中國人嘅好感不大,反而見到奧巴馬飛擒大咬咁款攬住昂山素姬錫一啖,緬甸人就好受落。豈有此理,中國支持緬甸幾十年,投資數以百億計,緬甸一旦推行政治改革,打開道門,就鍾意美國人多過鍾意中國人,對我講,中國只係『承包商』(contractor)啫。美國先派希拉莉,後有奧巴馬到訪,磅水唔夠九億港紙,咁就冧到緬甸上下暈陀陀,認真本小利大,中國經營緬甸數十年,現在好似變成係冤大頭,請問道理何在?」
左丁山點識答,呢啲嘢,請問王賡武教授或者有答案。外貿Y亦發覺越南、柬埔寨、寮國對過去殖民地主人法國仍有好感,雖然呢幾十年接受中國不少好處,仍然有抗拒中國之意。談到軟實力呢回事,外貿Y慨嘆中國大大輸蝕,用幾百億美元都買唔到。大家講吓講吓,搵到一啲表面原因,例如共產黨執政嘅中國不崇尚自由民主及言論開放,從來只與當權獨裁派,高高在上人士打交道,交換好處,普通人民未必感受到中國經援對佢地有何好處;此外,整個東南亞華僑係商界中堅,生活比較好,賺錢比較多,惹當地人所忌,認為中國人剝削佢地;三來,中國係十三億五千萬人大國,東南亞國家不論人口論面積,就似係一隻小貓住在一隻巨型老虎隔籬,心理上有恐懼症,非自今日始,中國經濟愈係龐大,佢地愈係驚青,直覺反應就係前門拒虎,後門搵隻狼(美國,西方)入屋幫幫手,頂住吓先。
外貿Y加埋左丁山只係兩個臭皮匠,及不上一個諸葛亮,有識之士對中國軟實力為何不如人之事有研究者,請指教。

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home